![]() |
|
![]() |
#181 |
Гость
|
![]()
Morten Harket / Bjørn Eidsvåg - Det Er Ennå Tid
Det er ennå tid Vi har mot vi har fantasi For vi skal løfte i flokk Vi er mange, vi er sterke nok Framtida er vår Mye spenning mange gråter Frukter fra i går Himlen brenner, jorden gråter Men vinden hvisker gode ord Om fred og frihet og en elsket jord Vi bærer spiren som aldri dør Til håp og liv, vi vil, vi tør Det er ennå tid Vi har mot vi har fantasi Og vi skal løfte i flokk Vi er mange, vi er sterke nok Vår holdning er klar Vi skal synge, jobbe, danse Vi speider etter svar Vi lar oss aldri stanse Og vinden hvisker gode ord Om fred og frihet og en elsket jord Vi bærer spiren som aldri dør Til håp og liv, vi vil, vi tør Vi er mange, vi er sterke nok |
![]() |
#182 |
Гость
|
![]()
"Камилла и Себастьян" -( film "Камилла и вор" (Kamilla og tyven), в котором Мортен сыграл одну из ролей второго плана.)
Hvem er din nye venn Kamilla? Er den en som du kan stole på? Er den en du kan ta trygt i hånden Når veien synes hеpløs lang å gå? Natten vil komme snart Kamilla Da blir himlen mørk med stjerner på Og du trenger en å ta i hånden For enda har du langt igjen å gå Kamilla Kamilla hva tenker du nå? Tør du tro han er en venn som du kan stole på? Kamilla Kamilla hva tenker du nå? Tør du tro han er en venn som du kan stole på? Gråt ikke mer for meg Kamilla For mitt liv som tyv er helt forbi Jeg må ta den straffen jeg fortjener Så kommer jeg igjen da er jeg fri, fri! Vi venter Sebastian en dag er du fri Det skal bli en dag med mye muligheter i Kamilla Kamilla jeg kommer igjen Og jeg tror at du vil ta imot meg som en venn |
![]() |
#183 |
Гость
|
![]()
"MITT HJERTE ALLTID VANKER"(Мое сердце всегда блуждает) - старая норвежская Рождественская песня, автор - датчанин Ханс Адольф Брорсон. Была исполнена Мортеном в декабре1987 году вместе с норвежским детским хором «Sølvguttene». Вошла в сборник из 19 треков «Solvguttene Synger Julen Inn», который был выпущен на CD лишь в 2001 году.
Mitt hjerte alltid vanker i Jesu fødte rom Der samles mine tanker som i sin hovedsum Der er min lengsel hjemme, der har min tro sin skatt Jeg kan deg aldri glemme velsignet julenatt Akk, kom jeg opp vil lukke mitt hjerte og mitt sinn Og full av lengsel sukke, kom Jesus dog her inn Det er ei fremmed bolig, du har jo selv den kjøpt Så skal jeg blive trolig, her i mitt hjerte svøpt Jeg gjerne palmegrene vil om din krybbe strø For deg, for deg alene jeg leve vil og dø Kom la min sjel deg finne sin rette gledesstund At du ble født her inne i hjertets dype grunn |
![]() |
#184 |
Гость
|
![]()
EVIG UNG – Вечно молодой (1995)
må din drøm få viljen sin må du kjenne andres godhet slik de får kjenne din må du bygge Jakobstigen og klatre på hvert trinn må du være evig ung Må du vokse i rettferdighet og alltid være sann må du kjenne rett fra galt og se lysene fra land må du alltid være modig stå oppreist som en mann må du være evig ung Evig ung evig ung må du være evig ung Må du aldri synke sammen må du alltid kunne le må du være stø på beina når hva som helst ken skje må din sang bli sunget alltid må ditt hjerte synge med må du være evig ung Evig ung evig ung må du være evig ung Evig ung evig ung må du være evig ung |
![]() |
#188 |
Гость
|
![]()
Использую æту веселую песенку "Пора вставать!"как будильник
![]() http://www.youtube.com/watch?feature...&v=fCLNKzX1bjY |
![]() |
#193 |
Гость
|
![]()
Я захожу иногда на официальный сайт группы Kaizers Orchestra :
http://www.kaizers.no/videos/ Часто-мрачно и такая мешанина из разных стилей,набор слов ,порой,дурацкий, про икру или калинку,но нравится диалект,отдельные песни и клипы ) |
![]() |
#194 |
Senior Member
Проживание: Det barbariske land
Записей в дневнике: 41
|
![]()
Под вашей характеристикой я могу полностью подписаться. А вот ребята, которые со мной сидят в кабинете, любят послушать. Действительно - инди, молодёжная музыка, что-то оригинальное. И я нормально их воспринимаю, но так, чтоб самому специально включить и слушать - нет уж, спасибо.
![]() |
![]() |
#195 |
Гость
|
![]() |
![]() |
#196 |
banned
|
![]()
Rolf Løvland - "Songs from a Secret Garden" (1995)
|
![]() |
#197 |
Гость
|
![]()
TIGERGUTT-не могу сказать что любимая песня,но так часто звучит по радио ,что уже знаешь ее наизусть и невольно начинаешь петь с ними)
Hennes tårer skal få meg til å tenke Hennes hud, hennes lukt er i rommet En vakker stemme hvisker meg i øret Tigergutt kom å ta meg På avstand ser det ut som kjærlighet På avstand ser det grønt og pent ut Ingen kriger ingen knurrer eller biter Tigergutt gul og svart Hun er så rå rå rå dødsrå dødsrå Hun er så rå rå rå og jeg er redd Psykobaby hva har hendt med deg En ja-dag og to nei-nei En rødvin og du klyper meg i armen Jeg trodde det var noe mellom deg og meg Alle trenger en pistol i blant, tung og blank Det bor en liten djevel bak en hjerteklaff Søndasmorgen, jeg står i ruiner Trill rundt, det er noe jeg ikke husker Jeg er litt redd så jeg lusker meg av gårde Mens frøken fryd ligger og sover Nå vil jeg pakke sammen nå vil jeg langt av sted Hemmelig nummer hemmelig adresse Hennes tigergutt trenger seg selv For gjennom en gardin er det ingen som kan se At hun er rå В этом году они выступали на фестивалях в течение всего лета, и 46-летний Magnus Grønneberg ![]() сказал, что до пенсии им еще далеко, и гарантирует продукцию с солидной гарантией качества от CC Cowboys и впредь. Du skal sove til du våkner Uthvilt og glad Og snu deg rundt og få et kyss Og te servert på senga uansett hvilken dag Vinter, vår, sommer som høst For du er helt ok Og jeg er helt ok For du er helt ok Og jeg er helt ok Du kan følge dine drømmer eller drømme deg bort Men du må ta meg med og du kaster loss Langs veiene og elvene I skogene og i fjellene Det er broene vi bygger mellom oss For du er ok Og jeg er helt ok For du er helt ok Og jeg er helt ok Du skal sove til du våkner Uthvilt og glad Og snu deg rundt og få et kyss Og te servert på senga uansett hvilken dag Vinter, vår, sommer som høst For du er helt ok Og jeg er helt ok For du er helt ok Og jeg er helt ok сайт группы: http://www.cccowboys.no/ |
![]() |
#198 |
Гость
|
![]()
23-х минутный докфильм о Kaizerserie (på norsk)
http://www.tvvest.no/Video/serier/Ka...estra---del-4/ |
![]() |
#199 |
banned
|
![]()
Новый хит о лисе "взорвал" интернет
Клип малоизвестного норвежского дуэта Ylvis на песню The Fox всего за неделю набрал почти 14 млн просмотров в YouTube. Песню, появившуюся в интернете 3 сентября, уже успели окрестить новой Gangnam Style. Несмотря на то что трек появился в интернете осенью, сайт Gawker назвал его лучшей песней лета, потеснившей с пьедестала даже Get Lucky Daft Punk. BuzzFeed и вовсе готов присвоить ролику про лису звание лучшего музыкального видео в интернете. Популярность братьев из Бергена в Норвегии сравнима с популярностью бывших КВНщиков в России и участников шоу Saturday Night Live в США. Они продолжают выступать с концертными номерами на сцене, ведут передачи на радио и телевидении. С 2012 года Ильвисокеры организовали свою продюсерскую компанию и теперь производят шоу для норвежского телевидения под собственным брендом. В 2013 году название группы всплывало в русскоязычных СМИ в связи с довольно нелепым скандалом. Ylvis оскорбили ни много ни мало целую страну. Во время выступления на норвежском телевидении в мае коллектив использовал в своей песне Жаным (Janym) киргизские матерные слова. http://15minut.org/article/novyj-hit...13-09-11-13-31 |
Для отправления сообщений необходима Регистрация |
опции темы | |
|
![]() |
||||
Тема | Автор | Разделы & Форумы | Ответов | Последнее сообщение |
Норвежская Монархия | Newsmaker | Скандинавия | 10 | 23.07.2010 12:42 |
Норвежская кулинария | Newsmaker | Новости | 2 | 10.04.2009 01:48 |
Норвежская колыбельная | Ensa | Музыка | 6 | 12.03.2009 13:39 |
Норвежская музыка военных лет. Где она? | Mordred | Музыка | 7 | 18.12.2007 23:16 |
Музыка русского Поозерья (2005), Народная музыка | arianfinist | [Музыкальные Релизы / Music Releases] | 0 | 11.09.2007 19:23 |
Реклама | |
![]() |