![]() |
|
![]() |
#241 |
Гость
|
![]()
Norsk rap
![]() OnklP & JAA9 - Fredag Det er fredag, det er fredag Det er tida hvor vi får en fridag Det er fredag, så hva skjer’a? Det er tida hvor vi skal bli Jeg ser på klokka, kan det stemme? Det er fredag allerede, jeg har gleda meg, så glem å henge hjemme Jeg må tenke på hvor den fineste skjorta mi var Og jeg må klemme på meg de nyeste skoa jeg har Yo, denne uka her har sugd no ufattelig hardt Det er best jeg passer på å passe på å bli passelig facked Mere masete ma’fackers så rakner det snart Så jeg setter meg på baken min og bare blander en dram For jeg har ringt noen kamerater, nå ska det bli bra Så ska vi male Tigerstaden svart, kjapt Steiner ned Vigelandsparken, jeg bare glider langs bakken Jeg smiler til damer,og ser for meg hvordan de ser ut naken Jeg sier god helg, stikker fra jobben Får en sigg av Pete og tar den første trikken som kommer ned igjen til by’n På med shorts, nå er det skikkelig sommer Og alle gutta samler seg med alt det drikket de monner, litt av et syn Lyden går for fult så ikke no’n sovner For alle veit at hva som kan skje med de som drikker og sovner, da blir det tyn Kvest og Tobra står og drikker som klovner Sammen med Nutsons og Ross, ja, nå er det skikkelig sommer I hele by’n Og jeg er hengedrita, sitter og dovner Med et grepa tak I flaska med de siste små dråper til den er tom Og folk går sin og jeg går min vei Og det eneste som står igjen er en engangsgrill med flintsteik Hva så om de har mindre kontor bort I Japan? Det er varmt og trangt, og sjefen din er fort I slekt med Satan Få ting på avstand der du svetter foran data’n Det beste med en jobb, det er jo tross alt det å dra fra’n Er du en av de som alle ser som grinebiter? For du vil sprenge arbeidsplassen din I fillebiter Det spiller ingen trille, alle der er idioter Sett og detoner og ta en pilsner med Jaa9 og Onkl Og Bjarne Brøndbo tolker OnklP ”Fredag” /Hver gang vi møtes 2015/ |
![]() |
#246 |
Гость
|
![]()
решила таки воссоединиться,судя по интервью,ради одного альбома "Cast In Steel"/ дата релиза - 4 сентября/ и одного полноценного тура,намеченного на апрель 2016 года.
О возвращении всерьез и надолго участники рассуждать пока зарекаются. "Мы договорились, что будет один альбом и один тур", / Morten Harket/ Из интервью о распаде группы: по словам Мортена Харкета /Morten Harket, распад группы не был пиар-трюком с целью последующего помпезного воссоединения: "На тот момент никаких a-ha не было". Группе удалось сохранить реюнион в тайне еще и потому, что знали о нем буквально два человека: "Прелесть в том, что мы полностью сошли с радаров; не было никаких сделок, контрактов, запланированных туров и дедлайнов... Мы вернулись к тому, с чего начинали в 80-е в загородном доме моих родителей: кое-какие инструменты, песня голос"/Пол Ваактаар /Pal Waaktaar/ |
![]() |
#250 |
Member
|
![]()
Неравнодушных к тегам "тяжелый" и "прогрессивный" заинтересует, возможно, новый альбом наших знакомых Leprous, выходящий в конце мая.
На мой слушательский вкус они уже были безупречны ), и новый альбом, похоже, будет не хуже. |
![]() |
#252 |
Гость
|
![]()
Песня " Landet mot nord/Страна на севере" ( норвежская версия Ry Cooder «Across the Borderline», в переводе Odd Nordstoga)
Ingebjørg Bratland & Odd Nordstoga выпустили ее в рамках благотворительной акции ,деньги пойдут в благотворительный фонд помощи беженцам. |
![]() |
#254 |
Гость
|
![]()
6 ноября 2015 года популярный норвежский афробит-дуэт" Nico & Vinz ",в составе Нико Сереба и Винсента Дери выпустил мини-альбом “Cornerstone”,одна из композиций “Praying to a God”
Группа начала свою историю в 2009 году в Осло: изначально она носила название Envy. В январе 2014 году Нико и Винсент решили сменить название на Nico & Vinz после оглушительного успеха композиции Am I Wrong. |
![]() |
#256 |
Гость
|
![]()
Норвежская группа
Да,делюсь тем что слышим каждый день,сегодня по пути из дома до Швеции слышала в машине по радио дважды +делюсь тем что смотрят по ТВ: (кавер-версии) это кому адресовано? |
![]() |
#259 |
Junior Member
|
![]()
Я с удовольствием слушаю скандинавский неофольк, хотя смысла не понимаю
![]() Тем не менее, хотелось бы перевести две композиции, с которыми онлайн-переводчики не справляются даже на уровне всех слов, и буду весьма обязан согласившимся потратить время на перевод. Обе посвящены Сигурду-Драконоборцу, одна датской группы Krauka, другая-норвежской YM:STAMMEN. Охотно прикрепил бы и музыкальные файлы, да не знаю, как. Krauka, Sigurdkvadet Ormen gled af guldet frem, Det skal hver mand vide, Sigurd sad på Granes ryg dristig mon han ride. Grane bar guldet af hede, Grane bar guld af hede, Sigurd svinger sværdet i vrede. Sigurd over ormen vandt, Grane bar guldet af hede. Tredive alen dybt var vandet, hvorved ormen lå, brystet raged op deraf, på fjeldet halen lå. Grane bar guldet…… Rask da var den unge Sigurd, han med sværdet slog, kløvede den blanke orm' sønder i stykker to. Grane bar guldet…… Ormens hjerte stegte han, det gik nok så trangt: spiddet af det hårde træ var tredive alen langt Grane bar guldet…… Sigurd blev om hænder hed, strøg sig da om munden: fuglesang og dyresprog straks han fatte kunne. Grane bar guldet…… Fafners rige skat af guld Sigurd monne få, da han vog den blanke orm på Gnitahede lå. Grane bar guldet…… I den årle morgenstund førend sol oprandt, fireogtyve kister guld på Granes ryg han bandt. Grane bar guldet… YM:STAMMEN, Sigurdkvadet Er det vilje tilstede - kan jeg oppmerksomheten faa Kvadet om de rike kongene begynner nå Grane bar Gullet av Heide Sigurd svinga Sverdet i vreide Seier om Ormen naa Grane bar Gullet av Heide Sigmund så Nevner jeg, de Volsungason Det var hun den unge Hjordis som var kona hans Grane bar Gullet av Heide ... Saa gledelig drekker de Jul i Riket sitt Saa tydelig troner de sin Teknarstol Grane bar Gullet av Heide ... Ridde de ut i Strid ingen kom så hjem Etter levde Hjordis med både Sorg og mén Grane bar Gullet av Heide ... Hjordis aksla sin Kappe så blå Så gikk hun fram til Vollen der Sigmund lå Grane bar Gullet av Heide ... Hundings Sønner i Stridens Gny, Skaden jeg Nå har Eiter var i Såret de hogg imot og skar Grane bar Gullet av Heide ... Seint må du Hjordis finne til Råd Gi meg den Salve som kan lege Sår Grane bar Gullet av Heide ... Det du har i din Kropp, det er Sveinabarn Så fø det vel al det opp og gi det Sigurds Navn Grane bar Gullet av Heide ... Favnir heter Ormen som på Glitterheimen ligg Regin han er god Smed, ingen er ham lik Grane bar Gullet av Heide ... Regin Smed bor fire åser avsted Han skal du sende disse to Sverdslutter med Grane bar Gullet av Heide ... Gråtende snudde Hjordis Sigmunds Ri Alle hennes Hirdkoner sto henne bi Grane bar Gullet av Heide ... (Перед повторяющимся припевом про поднятый в гневе меч и золото на Грани явно слышится "фор", которого нет в тексте) |
![]() |
#260 |
Junior Member
|
![]()
Добрый день.
Может ли кто помочь определить одну музыкальную композицию в фильме? Чувствую себя даже немного глупо от того, что так настырно ее разыскиваю. Сериал Kommissar Isaksen, в первых четырех сериях есть лейтмотив, наиболее четко слышимый в конце. Указанные в титрах композиции - точно не то. Композитором фильма заявлен Кнут Рейерсруд, насколько смогла найти доступные в России видеоролики и аудиозаписи - той нужной нет. У него есть сайт, но обратиться там с запросом не удается. Кое-кто из моих друзей предполагает, что это не его музыка, а он только исполняет (возможно, в вариации), но тем не менее - кто-то же ее сочинил? Ссылку на фильм разместить не получается (видимо, запрет для новичков). Но он много где есть. Проматывать в первой серии сразу на 1.22 с секундами, в самый конец. Спасибо, что дочитали. )) |
Для отправления сообщений необходима Регистрация |
опции темы | |
|
![]() |
||||
Тема | Автор | Разделы & Форумы | Ответов | Последнее сообщение |
Норвежская Монархия | Newsmaker | Скандинавия | 10 | 23.07.2010 12:42 |
Норвежская кулинария | Newsmaker | Новости | 2 | 10.04.2009 01:48 |
Норвежская колыбельная | Ensa | Музыка | 6 | 12.03.2009 13:39 |
Норвежская музыка военных лет. Где она? | Mordred | Музыка | 7 | 18.12.2007 23:16 |
Музыка русского Поозерья (2005), Народная музыка | arianfinist | [Музыкальные Релизы / Music Releases] | 0 | 11.09.2007 19:23 |
Реклама | |
![]() |