![]() |
|
![]() |
#201 |
Senior Member
Проживание: Det barbariske land
Записей в дневнике: 41
|
![]()
Og jeg kan ikke forstår Ibsens verk. Jeg prøvde å lese Peer Gynt, men det var altfor vanskelig.
Idag jeg har fått et brev. Det står der at jeg må gå på postkontor og ta noe pakke. Så i morgen skal jeg gjøre det. Tusen takk, Katten, skrives i morgen. ![]()
#202 |
Гость
|
![]()
Hei,hei!!!
![]() ![]() Ibsen skrev med gammel språk derfor er det litt vanskelig for meg også noen ganger. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#204 |
Гость
|
![]()
Jeg gleder meg over nypremieren på HILDRINGSTIMEN med Sven Nordin i går på Oslo Nye Teater.
![]() Sesongen 2011-2012 er Erik Bye sesong.Erik Byen (1926-2004) ble en legende i levende live,og en bauta etter sin død.Som journalist i NRK,først i radio,senere i TV,fikk han en enorm popularitet.Særlig for sin evne til å la ”vanlige” folk komme frem med sine historier. ![]() Sven Nordin viste for meg en ny side. ![]() Sangene er mange.Nesten for mange.Diktene er mange ,og de er dramatiske nok til å fungere som scenetekst.Men de er også forunderlige,nettopp fordi en så stor og maskulin mann kunne ordlegge seg så følsomt,klokt og poetisk.Akkurat som i sangene. Jo,det er en klok,ironisk,musikalsk og LEVENDE forestilling! Kan anbefale. ![]() |
![]() |
#205 |
Гость
|
![]()
Dagene går sin gang.Leste flere bøker:"Ti små negerbarn"av "First Lady of Crime","Dødelig varsel" av S.Sheldon og den siste tiden leser jeg dikter av Erik Bye.
![]() Forelsket meg mer og mer hver gang i hans dikter. ![]() På lørdag var på bursdag i en fin restaurant med maritimt inredning ![]() sang den norske bursdags sangen ![]() Hurra for deg som fyller ditt år! Ja, deg vil vi gratulere! Alle i ring omkring deg vi står, og se, nå vil vi marsjere, bukke, nikke, neie, snu oss omkring, danse så for deg med hopp og sprett og spring, ønske deg av hjertet alle gode ting og si meg så, hva vil du mere? Gratulere! Høyt våre flagg vi svinger. Hurra! Ja, nå vil vi riktig feste! Dagen er din, og dagen er bra, men du er den aller beste! Se deg om i ringen hvem du vil ta! Dans en liten dans med den du helst vil ha! Vi vil alle sammen svinge oss så gla" og en av oss skal bli den neste - til å feste! ![]() I dag hadde en fin søngas biltur med radio Norge og "Gitar kameratene" ![]() ![]() Mange fine motiver omkring og ikke en levende sjel der. ![]() Det snødde godt ![]() Nå har vi endelig den ekte vinteren ![]() ![]() |
![]() |
#211 |
Member
Проживание: Norge-Italy
|
![]() |
![]() |
#214 |
Гость
|
![]()
I dag føler jeg meg mye bedre(bank i bordet!).Derfor ønsket jeg ikke å miste den dyrbare tiden og tok biltur over Helle.Som vanlig der er mange fine utsikter.Så på turen to hester"i kåper"
![]() ![]() ![]() ....fisker ![]() ![]() ![]() ...og et grønt tre med ballonger.Det er sikkert noen som har bursdag i dag.(Gratulerer med dagen ukjente menneske ![]() ![]() ...tok flere bilder med naturen ![]() ![]() ![]() Hadde mye tid til å se flere filmer.En av dem:"De dødes tjern".(Norske klassikere)Likte den gamle norske filmen fra 1958. ![]() ..og leste to bøker om Vigeland med mange bilder ![]() ![]() Ønsker alle en god søndag! ![]() |
![]() |
#216 |
Гость
|
![]()
I dag er nok en solfylt dag!...en vakker februardag!
![]() ![]() En tur ut gir mange inntrykk (les: motiver).Jeg garanterer deg uansett nye opplevelser bare du kikker litt ekstra rundt deg. Jeg opplever noe nytt hver gang... ![]() ![]() ![]() Det følger ett helt lite eventyr...Eventyret slutter slik: ….Så ser du himmelen full av dalende snø, må du strekke ut hendene dine. Kanskje de bittesmå snøenglene Krystall og Ole får lande på din vott. Selv om du ikke vil kunne se ansiktene deres fordi du er voksen, så kan jeg garantere deg at du vil oppdage en vakker snøkrystall. Skynd deg å studere den, før den smelter….. ![]() |
![]() |
#219 |
Member
Проживание: Norge-Italy
|
![]() |
![]() |
#220 |
Гость
|
![]()
Ja...andre søndag i februar er det morsdag.Når jeg tenker på Mor med stor M tenker jeg på det vakre diktet. Den fyrste song:
Den fyrste song eg høyra fekk, var mor sin song ved vogga, dei mjuke ord til hjarta gjekk, dei kunne gråten stogga. Per Sivle Det finnes ingen bestemte tradisjoner knyttet til dagen, men klassikere som går igjen i mange hjem er at mødrene oppvartes med frokost på sengen, og gaver i form av for eksempel blomster eller kake.Vi kjøpte også morsdagskake ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Для отправления сообщений необходима Регистрация |
опции темы | |
|
Реклама | |
![]() |