![]() |
|
![]() |
#101 |
Senior Member
Проживание: Det barbariske land
Записей в дневнике: 41
|
![]()
Hei!
Jeg hadde en lang og vanskelig dag. I skolen vår komm praktikanter. Selvfølgelig var de nervøse: vi har mye "plagete tenåringer" på skolen. Men timene var bra. Elever gjørde oppdrag og tester med interesse. Etter skolen arbeidetet jeg med dokumenter: jeg fylte protokoler. Det er langsomt og kjedelig. Man må bli forsiktige og arbeide uten feil. Da var alt som vanlig. |
![]() |
#102 |
Member
Проживание: Во дворце ;)
|
![]()
Praktikanter har kommet til skolen vår
mange "plagede tenåringer" ... Hva mener du med "oppdrag"? Mener du: Elever har gjort oppgaver og tester med interesse Jeg jobbet med dokumenter etter skoletid/arbeidstid: jeg har fylt opp protokoller. Man må være forsiktig og jobbe uten feil Lykke til videre ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#103 |
Senior Member
|
![]()
Ja, jeg ville si det.
Takk for hjelp! ![]() Добавлено спустя 3 часа 50 минут: God kveld, god kveld, kjære Dagboka og alle sammen! Jeg hadde en vanlig arbeidsdag. På slutten av dagen hadde jeg en liten krangel med direktøren, men det er ingenting. Jeg er stolt av tilbakeholdenhet min. ![]() ![]() Последний раз редактировалось Krum-Bum-Bes: 26.11.2010 в 20:02. |
![]() |
#104 |
Senior Member
|
![]()
Hei!
I går kveld var morsom! Kona mi vasket klær, og hun så ikke at slangen som skulle være på badet, lå på gulvet. Alt vann fra vaskemaskinen slått på gulvet! Det var mye vann! Vi begynte å ta det av gulvet umiddelbart. Så jeg gikk til naboene og spurte om alt var bra. De var sinte: jeg vekte dem. Men heldigvis vi hadde ikke skjenket leiligheten deres. Og Barsik, forræder! Du så alt! Men du ikke fortalte oss om det! ![]() |
![]() |
#106 |
Senior Member
|
![]()
God natt, Elele.
Er det alt? ![]() Добавлено спустя 11 часов 28 минут: God morgen, alle sammen! Jeg har nettop lest en artikkel om en fotograf og en biolog fra Trondheim, som heter Erik Grønningsæter. Her kan dere lese artikkelen og se på hans bilder. http://www.klartale.no/tema/article104220.zrm De er bare fantastisk! Dette er bilder av arktisk natur og dyr. Mange år siden, ønsket jeg å studere naturen selv. Jo, Grønningsæter er en sann profesjonell. Du ser for deg selv, hvis du ser på bilder hans og lese hva han sier. Han behandler sitt arbeid som en mester. Jeg vil også ta bilder av natur og dyr! Og jeg kan også arbeide med Photoshop! Her er noen bilder, som jeg og mi kone tok i Abkhasia. Dette er havet. ![]() Dette er en stor møll, som flyr bare om natten. ![]() Dette er en mantis (kan dere finne den på bildet)? Den gjemmer seg fra oss under en blomst. ![]() ![]() Dette er en eremitt krabbe. ![]() Последний раз редактировалось Krum-Bum-Bes: 28.11.2010 в 11:10. |
![]() |
#108 |
Senior Member
|
![]()
Ja, det er flertall. Jeg har bare glemt.
Og her må vi bruke bestemt artikkel - "bildene". Последний раз редактировалось Krum-Bum-Bes: 28.11.2010 в 18:39. |
![]() |
#109 |
Senior Member
|
![]()
Hei!
Nylig fortalte jeg om en artikkel som sa at det skulle bli veldig kaldt i Norge. Men Men jeg trodde ikke at kulda skulle komme til Russland også. Og i dag, det er tjuefem minusgrader og nordavind! Fordi i vårt område luftfuktighet er høy. Det er bitende kaldt, fordi i vårt område luftfuktighet er høy. Jeg ventet på bussen til byen for ganske lenge. Men det var så hyggelig å komme hjem. Og hvordan er været i Norge? Последний раз редактировалось Krum-Bum-Bes: 29.11.2010 в 21:50. |
![]() |
#110 |
Member
|
![]()
Det er forsjellig vær i forsjellig steder. Jeg er i Kirkenes nå, og det var for kaldt i den siste uka her, temperaturet sank nesten til -30, og det snødde hele tida. Så vakker vinter er her! Det har mørketida begynt nettop og jeg er veldig nysjerrig på hvordan blir det å ha bare natt i løpet av en måned.
![]() |
![]() |
#111 |
Senior Member
|
![]()
Kjære Dagboka!
I dag det er enda kaldere enn i går. tjuesju minusgrader på gata! Men mine foreldre ga meg en varm pels-frakk. Men kona liker ikke den. “Du ser ut som du har komt fra skogen!” - sa hun. “Hvis du vil bære den, går jeg ikke med deg overalt!” Men pels-frakken er veldig varm, selv om den gamle. Den er laget av saupelsen! Jeg arbeider borte fra byen, og det er viktig for meg at det er varmt. Bare en stor russisk pels! Det er den. ![]() |
![]() |
#112 | |
Member
|
![]() Цитата:
Последний раз редактировалось elele: 30.11.2010 в 21:40. |
|
![]() |
#113 |
Junior Member
Проживание: St.-Petersburg
|
![]()
Hei, norske og russiske venner! Hvordan går det med deres i Norge?
![]() ![]() ![]() |
![]() |
#114 | |
Member
|
![]() Цитата:
Ikke vær trist. Du kan alltid høre på deres musikk! Hvordan går det med dere i Norge? Det elskede bandet mitt "A-ha" avsluttet den siste konserten sin. |
|
![]() |
#115 |
Junior Member
Проживание: St.-Petersburg
|
![]() |
![]() |
#116 |
Senior Member
|
![]()
Heia, alle sammen!
Jeg er så glad for at jeg kan snakke med dere! For noen dager siden kunne jeg ikke komme på nett, men nå er jeg her igjen! Hva skjedde hos meg i forrige uke? Mye. ![]() Og er det noe interessante i Norge? For eksempel fortelle oss om den normale arbeidsdagen i dette landet? Hvor myearbeiderman i dette landet? PS: Takk, Elele. Nå er mine feil mer komplekse |
![]() |
#117 | |
Member
|
![]() Цитата:
Og er det noe interessant i Norge? For eksempel fortell oss om... Unnskyld, Krum-Bum-Bes, hva betyr "feil mer komplekse"? |
|
![]() |
#118 |
Senior Member
|
![]()
God kveld!
Dette er mer vanskelig grammatikk. Jeg har ikke lest den ennå, men jeg har læreboka. Det er en annen artikkel fra Klartale. http://www.klartale.no/verden/article105122.zrm Dere kan lese den selv. Det er forferdelig at så mange mennesker dødd av kulde i Europa. I Polen, Tsjekkia og Tyskland. Selvfølgelig folk som er ikke vant til kullda, kan lide. Skoler er stengt i Storbritannia og i Frankrike og Tyskland toger har stoppet. Men jeg tror at i Russland skjer det hvert år. Bare aviser skriver ikke om det. Av og til er det veldig kaldt her. |
![]() |
#119 |
Senior Member
|
![]()
Nå har jeg helgen. Jeg arbeidet For to uker, og selv på søndag! Men nå har jeg en fridag - søndag. Det gleder meg. I morgen skal jeg hvile, hvile, hvile! Og selvfølgelig, i dag, også.
|
![]() |
#120 |
Senior Member
|
![]()
God morgen!
Kriminalnyheter igjen. Her er en annen artikkel om et drap. Les den her.http://www.klartale.no/norge/article105175.zrm På denne tiden, sier avisen svært lite. Forfatteren melder ikke offerets navn, forbyterens navn, og måten av drapets. Vi kan bare lese at kvinnen ble funnet på fredag. Vi vet også advokats navn. Jeg håper avisen vil skrive om denne episoden mer. Så, drap skjer ikke så sjelden i Norge. Det er ikke så sikkert der, som tror mange mennesker. |
Для отправления сообщений необходима Регистрация |
опции темы | |
|
Реклама | |
![]() |