Valhalla  
вернуться   Valhalla > Норвежский клуб > Основные норвежские форумы > På norsk
Регистрация

Для отправления сообщений необходима Регистрация
 
опции темы
старый 17.11.2013, 19:28   #101
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию

старый 17.11.2013, 20:06   #102
Senior Member
 
аватар для Norgik
 
Регистрация: 07.2007
Сообщений: 2.571
Репутация: 55 | 6
По умолчанию

Hun står og lager frokost til mannen sin når han griper tak i baken hennes og sier:
- Hvis du hadde passet på å få denne her litt fastere kunne vi ha kvittet oss med hofteholderen din!Kona blir svært ydmyket av utspillet, men bestemmer seg for ikke å si noe. Neste morgen gjentas prosedyren, men denne gang gjelder det konas bryster: – Hvis du hadde passet på å få disse her litt fastere kunne vi ha kvittet oss med bh-en din, sier mannen.Denne gangen blir kona så forbannet at hun ikke kan holde kjeft, så hun griper tak mellom bena på mannen sin og sier:
- Hvis du hadde passet på å få denne her litt fastere kunne vi ha kvittet oss med både postmannen, gartneren, feieren og broren din!!





En bonde var ute og kjørte bil i Finnmark da han fikk motorstopp i øsende regnvær. Dette var før mobiltelefonens tid, så han oppsøkte nærmeste gård for å få hjelp. Han nærmet seg gården og banket på døren, uten at noen åpnet. Derfor tittet han inn vinduet og ble vitne til en underlig scene. Kona satt på en krakk og dro seg i puppene, og mannen satte seg på potten og slo opp paraplyen. Disse folka er gal, æ prøver heller neste gård, tenkte bilisten. Da han kom til neste gård, fortalte han om scenen han hadde vært vitne til. Bonden smilte og sa: Du skjønner, ekteparet på dæn gården e døvstumme. Når kona sitter på krakken og drar sæ i puppene, betyr det: Du må gå og melke kuene. Svaret hans må ha vært: Det driter æ i, du ser vel at det regner
старый 26.11.2013, 20:26   #103
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию

En liten hilsen til Bergen )

Последний раз редактировалось Katten: 28.11.2013 в 18:44.
старый 28.11.2013, 18:44   #104
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию

старый 24.12.2013, 19:28   #105
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию

En ung mann ble for første gang invitert til middag hos sine kommende svigerforeldre. Han er ganske nervøs foran møtet - faktisk så nervøs at når han sitter ved middagsbordet, kjenner han lufttrykket i magen bygge seg opp mot faretruende høyder. Snart er han så luftsprengt at han ikke tør reise seg av frykt for den store eksplosjonen, og han smyger ut en liten, nesten lydløs bønne. -Fido! roper moren i huset og stirrer på bikkja, som ligger rett bak stolen til den unge mannen. Gudsjelov, bikkja fikk skylden, tenker unggutten og slipper en litt kraftigere bønne. -Fido! roper moren, skarpere denne gangen. Unggutten er beroliget og slipper ut resten av luften i en skikkelig "brakskit". -Fido! skriker moren. -Flytt deg hitover før han driter på deg!
старый 27.12.2013, 17:38   #106
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию

"Selv drikker ikke jeg på julaften av hensyn til barna.Det får holde med de 364 andre dagene i året"
Ukjent)
старый 05.01.2014, 18:11   #107
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию

Lille Jon gjorde det dårlig på skolen, og da særlig i matte. Foreldrene valgte å sende ham på en kristen privatskole, og snart var Jon klassens beste i matte.

Foreldrene spurte hva som hadde motivert ham til å bli så god?

Det første jeg så da jeg kom inn i klasserommet, var en type som hang på veggen, spikret fast til et plusstegn... Da skjønte jeg at disse folka kødder du ikke med..!
старый 06.01.2014, 11:53   #108
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию

Mor til sin sønn Per: Hva har du gjort i barnehagen i dag.
Per: Lekt med ei kasse bananer.
Mor:Hva er det du sier.
Per:Lekt med ei kasse bananer..Det samme skjer neste dag og og hver eneste dag hele uken , så mamman ringer barnehagen og spør hvorfor ungen hennes må leke med ei kasse bananer hver dag.Og får som svar :nei ...nei han leker ikke med ei kasse bananer , men en Kosovoalbaner....
))
старый 06.02.2014, 20:01   #109
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию

To eldre damer hadde hver sin røyk på utsiden av et pleiehjem da det startet å regne. En av damene trakk frem en kondom, klippet av enden og fortsatte røykingen.
- Hva er det? spurte den ene.
- Å, det er bare en kondom, svarte den andre.
- Hvor kan man få tak på det?
- Du kan få de på hvilket som helst apotek.
Neste dag gikk vår kjære venninne innom det lokale apoteket og spurte ekspeditøren om en pakke kondomer.

Ekspeditøren kikket undrende på henne, hun var jo tross alt godt inn i 80 årene, men spurte hvilket merke hun foretrakk.
- Det spiller ingen rolle, svarte hun. Så lenge den passer en Camel.
Ekspeditøren besvimte.
старый 20.02.2014, 21:35   #110
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию


**
Leif slo på stortromma og inviterte for en gang skyld kona på teater. Ved luken sa billettdamen:
- Skal det være to billetter på de vanlige plassene? Kona glodde på Leif og sa:
- Pleier du å gå ofte her?
- Tull, sa Leif.
- Hun må ta feil. Etter forestillingen gikk de på restaurant og kelneren sa:
- Skal vi ta champagne som vanlig? Kona ble rasende og skrek til Leif:
- Du har en elskerinne!
- Tullprat, svarte Leif. Men i taxien hjem fortsatte bråket. Hele veien skjelte og smelte kona på Leif. Til slutt ble sjåføren lei av det hele, snudde seg og sa til Leif:
- Om ikke den der dama holder kjeft, foreslår jeg at vi kaster henne ut som vanlig.
старый 24.02.2014, 20:41   #111
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию

Необычный смех норвежца "разнесся" по Интернету:

http://www.tv2.no/2014/02/24/underho...0#.UwuD1mJ5NEJ
старый 26.02.2014, 17:00   #112
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию

старый 05.03.2014, 22:33   #113
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию

"Загадочный" норвежский язык)
старый 05.03.2014, 22:44   #114
Senior Member
 
аватар для Krum-Bum-Bes
 
Регистрация: 07.2010
Проживание: Det barbariske land
Сообщений: 8.909
Записей в дневнике: 41
Репутация: 71 | 11
По умолчанию

Действительно, непонятно. Понятно, что что-то про музей, но что?
Цитата:
-Тетка Хемулихи научила меня писать. Я знаю почти весь алфавит! Все буквы, кроме в, э, и, й! Она мне диктовала, а я писал. Вот что она говорит. - Клипдасс перевел дух и начал с трудом читать:
"Дороге дет!
С огромным сожаленем, с чустом угрызеня соест несполненного долга пшу т строчк. Я нкак не могу прехать на ашу садьбу, но надеюсь, меня простте за тако отраттельны поступок. Поерьте, я польщена, рада, что ы обо мне скучаете, я пролла рек слез от досады, что малыш Шнырек решл женться. Не знаю, как ыразть благодарность за то, что ы спасл меня, не дал Морре меня съесть, за то, что ы познакомл меня с очаровательным клпдассам. Должна прзнаться, что мне с клпдассам ужасно хорошо, даже садебны пр не может ыманть нас з дома. Мы целым дням граем осптательные гры, мечтаем о полезно для здороя зме с быстрым скольженем по снегу. Чтобы хоть немного обрадоать ас, посылаю садебны подарок, надеюсь, он украст кофеную банку Шнырька!
Шестьсот деяносто деять прето от клпдассо.
С благодарностью любою.
Тетка Хемулх".

На холмах все замерло.
- Что такое "отраттельный"? - спросил я.
- Ясное дело - отвратительный, - отвечал Клипдасс.
(Туве-Янссон, Мемуары Папы Муми-Тролля)
http://lib.ru/JANSSON/mumi-mem.txt
старый 05.03.2014, 22:57   #115
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию

Со стороны работодателя все было безупречно,но в редакционном ком-ре произошел сбой и газета выдала такую загадку,которую никто не мог разгадать)
Redaktøren kan ikke forklare hvordan feilen oppstod, men han tror det kan ha noe med skrifttypen å gjøre.Avisen beklager at annonsen kom på trykk. Selv redaktøren kan ikke forstå innholdet, og skjønner heller ikke hvordan feilen kunne skje.
старый 07.03.2014, 11:39   #116
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию

Torsdagsklubben - Otto Jespersen - Til innvandrerne
старый 17.03.2014, 11:17   #117
Member
 
аватар для vesle jente
 
Регистрация: 01.2012
Проживание: Norge-Italy
Сообщений: 276
Репутация: 2 | 0
По умолчанию

Какой же тупой юмор у норвежцев порой(я сейчас не о тех что здесь запостили,есть прикольные),А ТO ЧТО В ЖИЗНИ ПРИХОДИТСЯ СЛУШАТь.Бред!
старый 19.03.2014, 18:39   #118
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию

Velsign meg Fader, jeg har syndet. Jeg har vært sammen med en lett-på-tråden jente.
- Er det deg, lille Tony? spurte presten.
- Ja, Fader, det er meg.
- Hvilken jente var du sammen med ?
- Det kan jeg ikke si, Fader. Jeg vil ikke ødelegge ryktet hennes.
... - Vel, Tony, før eller senerer finner jeg ut hva hun heter.
Var det Tina ? spurte presten etter en liten pause.
- Jeg kan ikke si det, Fader.
...- Var det Teresa ?
- Jeg kommer aldri til å avsløre henne.
- Var det Maria ?
- Min munn er lukket med syv segl.
Presten sukket frustrert.
- Du er sta, Tony. Jeg beundrer deg for det. Men du har syndet. Så de neste fire månedene kan du ikke være altergutt her...
Tony gikk ut av kirken.
- Hva ble straffen ? hvisket vennen
- Fire måneder ferie, og tre gode tips
***
старый 30.03.2014, 18:08   #119
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию

Tre karer satt og ventet nervøst utenfor fødeavdelingen. Etter en tid kom en sykepleier ut og annonserte til den første:
- Gratulerer! Du har blitt far til tvillinger!
- Er det ikke fantastisk? sa den første gledestrålende. - Jeg som jobber for Dobbeltgarasjen AS og alt!
Det gikk noen minutter til, så kom en annen sykepleier og sa til nr to:
- Sannelig fikk du ikke trillinger! - Utrolig sammentreff her i dag, sa mannen, - Jeg jobber for restauranten Tre brødre!
Nå reiste den tredje mannen seg utstøtt og med glassaktig blikk.
- Åpne vinduet, så jeg kan få litt frisk luft, stønnet han, - Jeg jobber for 7-Eleven...
старый 27.04.2014, 20:16   #120
Гость
 
Регистрация: 08.2011
Сообщений: 4.902
Репутация: 74 | 7
По умолчанию


Для отправления сообщений необходима Регистрация


Похожие темы для: Norsk humor, vitser...osv..
Тема Автор Разделы & Форумы Ответов Последнее сообщение
Norsk rap LEON 3 Музыка 0 06.11.2009 09:08


Реклама
реклама
Buy text link .

Часовой пояс в формате GMT +3. Сейчас: 04:27


При перепечатке материалов активная ссылка на ulver.com обязательна.
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.