Valhalla  
вернуться   Valhalla > Датский клуб > Основные датские форумы > På dansk
Регистрация

Для отправления сообщений необходима Регистрация
 
опции темы
старый 11.01.2005, 13:37   #41
Member
 
аватар для Alchi
 
Регистрация: 12.2004
Проживание: DK
Сообщений: 117
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Цитата:
merhaba nasilsin iyimisin
ferhat-sahın,teşekürler,ben iyiim, sen nasılsın?
старый 11.01.2005, 15:36   #42
Member
 
аватар для Dansker
 
Регистрация: 11.2004
Возраст: 43
Сообщений: 273
По умолчанию

Alchi,
Åh, er i begge to tyrker?!
старый 11.01.2005, 15:40   #43
Member
 
аватар для Alchi
 
Регистрация: 12.2004
Проживание: DK
Сообщений: 117
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Dansker, Nixen,jeg er ik' turk, men jeg ka' lidt tale turkisk
старый 11.01.2005, 15:42   #44
Member
 
аватар для Dansker
 
Регистрация: 11.2004
Возраст: 43
Сообщений: 273
По умолчанию

Alchi,
Hvor sejt!
старый 11.01.2005, 17:11   #45
гость
 
Сообщений: n/a
По умолчанию

Alchi,
nerelisin.
старый 11.01.2005, 17:29   #46
Member
 
аватар для Dansker
 
Регистрация: 11.2004
Возраст: 43
Сообщений: 273
По умолчанию

ferhat-sahin,
Intet Tyrkisk i Dette forum, tak.
старый 12.01.2005, 04:57   #47
Member
 
аватар для Cavedweller
 
Регистрация: 10.2004
Сообщений: 815
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Terrific, guys. Nå dette Forum er Tyrkisk Forum
старый 12.01.2005, 14:28   #48
Member
 
аватар для Dansker
 
Регистрация: 11.2004
Возраст: 43
Сообщений: 273
По умолчанию

Cavedweller,
Jeg vil ikke har noget p*s med banneord...
старый 01.03.2005, 00:47   #49
Junior Member
 
аватар для kongsgaard
 
Регистрация: 03.2005
Проживание: Danmark, Aalborg
Возраст: 49
Сообщений: 9
По умолчанию

Henrik Kongsgaard
Aalborg, Danmark
Dansk, Engelsk, Tysk, Russisk og forstår fint svensk, norsk og lidt islandsk.
старый 11.03.2005, 13:00   #50
Member
 
аватар для Dansker
 
Регистрация: 11.2004
Возраст: 43
Сообщений: 273
По умолчанию

kongsgaard,
Hej og velkommen til Valhalla!
Hvor kommer du originalt fra?
старый 11.03.2005, 14:06   #51
Junior Member
 
аватар для kongsgaard
 
Регистрация: 03.2005
Проживание: Danmark, Aalborg
Возраст: 49
Сообщений: 9
По умолчанию

#50
Danmark
старый 11.03.2005, 14:46   #52
Junior Member
 
аватар для Nessy
 
Регистрация: 03.2005
Сообщений: 3
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

jeg bor i Virum))))
kommer fra Rusland
og taler russisk, engelsk og lidt dansk))))))
старый 12.03.2005, 18:38   #53
Member
 
аватар для Dansker
 
Регистрация: 11.2004
Возраст: 43
Сообщений: 273
По умолчанию

kongsgaard,
O.K.
старый 18.07.2005, 18:11   #54
Member
 
аватар для Jogvan Eginsson
 
Регистрация: 01.2005
Проживание: Klaksvík, Borðoy, Føroyar
Возраст: 49
Сообщений: 337
По умолчанию

Dansk Folkeparti i sin udlændingepolitik gør forskel mellem de udlændinge, der gerne vil integrere seg i det danske (i mit fald det færøske) samfund og har stor interesse for sproget, kultur, socialt liv og so de andre, der kun ønsker at parasitere og udnytte de fordele, man får i de danske samfund og give intet tilbage.


Men Udlændingestyrelsen bør jo også se den forskel!


Jeg støtter Dansk Folkepartis udlændingepolitik fuldt ud (som udlænding!). Selvfølgeligt skal de danske borgere forsvare seg mod de parasitene, der skider på Danmarks historie, ligeglade om at kunne sproget, vil ikke arbejde men forsøger at udbrede muslimske troen der.


Jeg synes faktisk, at Dansk Folkeparti er alt for mild vedrørende muslimer, serlig nu, mens de bomber europeiske byer – Madrid, London samt min fødeby Moskva - og truer at gøre det samme i København.


Men jeg er ikke enig med Dansk Folkeparti om andre ting – især kan jeg nævne aborter. Først og fremst, er det synd og skam at dræbe menneskensliv. Men det er også sådan, at det er meget dumt at sende so mange potentiele danskere i skraldsspand (det er for hårdt sagt men sandhed!), mens muslimer i Danmark får 8-10-12 børn. Hva bliver so med Danmark om 50 år? Danskere i mindretal i sit eget land, som styres av Allahs vilje?


Aborter bør forbydes i Danmark og undes i kun særlige tilfælde...
старый 19.07.2005, 19:34   #55
Junior Member
 
аватар для kongsgaard
 
Регистрация: 03.2005
Проживание: Danmark, Aalborg
Возраст: 49
Сообщений: 9
По умолчанию

Nu har abort jo altid været et ømtåleligt emne i Danmark.
Problemet består jo i, at alt for mange aborter kunne have været undgået hvis de unge havde tænkt sig om en ekstra gang. Her tænker jeg naturligvis på prævention.
De unge i Danmark ved meget om prævention, men tilsyneladende er det ikke nok og det er også blandt de lavere klasser at disse utilsigtede svangerskab foregår.
Oprindeligt blev det tilladt at få foretaget en abort, hvis forældrene enten ikke havde økonomiske midler, var for unge eller var ude i et misbrug af en eller anden form.
For at få foretaget en abort skal pigen/kvinden have en foregående samtale med en læge, hvor der vurderes om pigen/kvinden ligger i en risikogruppe, hvor abort er en løsning.
Jeg er selv lettere modstander af abort, men når man skal se på barnets egen fremtid hos sådanne forældre er det på en eller anden mærkelig grund også tolereret, når lægen tager beslutningen.
Vel er det synd og skam at tage liv på den måde, men en nødvendighed i visse tilfælde.

Terroren gavner intet og ingen... Den gør blot nationerne mere nationalistiske og terroren besværliggører integrationen for de muslimer som virkelig har en lyst til at blive integreret i det danske samfund og vil arbejde for det. Skatteydere har jo en høj anseelse i samfundet...
старый 08.11.2005, 09:31   #56
Junior Member
 
аватар для jpdfo1982
 
Регистрация: 09.2005
Проживание: Фўннингўр, Фарерские Острова
Возраст: 41
Сообщений: 66
По умолчанию

Hej med jer.

Uuuuhh, terror, indvandrere og abort! Tre brandfarlige emner, men det er godt, at de bliver godt og grundigt diskuteret.

Jeg har ikke tid nu, men jeg kommer med mine tanker snarest. Har jo brug for at skrive dansk indimellem.
старый 29.12.2005, 03:31   #57
Junior Member
 
аватар для jpdfo1982
 
Регистрация: 09.2005
Проживание: Фўннингўр, Фарерские Острова
Возраст: 41
Сообщений: 66
По умолчанию

Abort:

Dette emne er nok ét af de sværeste emner i vor tids samfund. Og som med alt andet, så findes der ingen let løsning, idet hverken fuldkommen forbud eller fuldkommen tilladelse virker som gode løsninger. I det første vil det utvivlsomt blive voldtægtsofre og folk, som er blevet seksuelt misbehandlet, som bliver taberne. I det andet er faren, at abort vil blive brugt som præventionsmiddel, og det gavner ikke nogen som helst, fordi aborter har jo det lille/betydelige fejlprocent, som jo kan gøre kvinder sterile.

Personligt ved jeg ikke, hvad der er det retteste, og vil pga. manglende viden, ikke sige noget bestemt om dette emne.

Indvandrere:

Dette emne er så sandelig blevet brandfarligt, men her vil jeg blot pointere, at det virker som om, at det er svært at lave en udlændingepolitik, som gavner både individet og samfundet. Fordi det virker som om, at én af parterne taber altid. Her på Færøerne er den danske lov gældende, fordi udlændingestyrelsen ligger ikke i Tórshavn, men i København. Der er tale om at overtage denne post, men med Sambandspartiet i koaliationen er dette lidet sandsynligt. Derimod er gang på gang at læse i aviserne om en stakkel, som efter trofast arbejde i x antal år, må forlade Færøerne, fordi sådan lyder svaret, som personen ofte har ventet over et år på at få.

Terror:

Heller ikke her vil jeg sige helt meget, men jeg har bemærket én ting. Terror er ofte i et land, hvor integrationen tildels har slået fejl. Men har I ikke også bemærket, at på en eller anden vis, så vinder terroristerne? USA er blevet en højsikkerhedsboks, og det ser ud som om Storbritannien er på samme kurs. Alså, folk bliver registreret her og der, og ekstra sikkerhedsudstyr bliver installeret. Men, og nu lyder jeg måske naiv, truer dette ikke den frihed, som vi ellers skulle nyde?

Ellers, hvad synes I så om målet med Muhameds-tegningerne? For mig virker det som om, at det er gået over gevind.

JP
старый 14.09.2007, 17:55   #58
Junior Member
 
Регистрация: 09.2007
Проживание: Moskva
Сообщений: 6
Репутация: 0 | 0
Flag Dan ответ: Praktisering dit Dansk

jeg hedder Joffrey, jeg er franskmand, jeg bor i Moskva. jeg taler pa dansk, engelsk, tysk, russisk og spansk.
старый 18.10.2007, 11:03   #59
Junior Member
 
Регистрация: 10.2007
Сообщений: 6
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering dit Dansk

Hejsa! Jeg hedder Maxim,jeg bor i Letland, er en fyr på 27 år,jeg taler lettisk, engelsk,russisk og dansk.I øjeblikket vil jeg gerne fordybe mine forkundskaber i dansk.
старый 22.10.2007, 11:05   #60
Junior Member
 
Регистрация: 10.2007
Сообщений: 6
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering dit Dansk

Nå, er alle døde på dette forum? hvordan praktiserer jeg dog mit dansk?
Для отправления сообщений необходима Регистрация

Тэги
dansk, dit, praktisering



Реклама
реклама
Buy text link .

Часовой пояс в формате GMT +3. Сейчас: 21:14


При перепечатке материалов активная ссылка на ulver.com обязательна.
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.