![]() |
|
![]() |
#82 | |
Junior Member
Проживание: Norge, Oslo
|
![]() Цитата:
Hvis dere synes at det er noe som ikke stemmer er dere vellkomne til å rette feilene jeg tok ![]() Nysgjerrig = любопытный |
|
![]() |
#83 |
Junior Member
Проживание: Hviterussland/Hvíta-Rússland
|
![]()
Hei! I går prøvde jeg å praktisere meg litt i norsk på en Norges chat. Men desverre det kunne jeg ikke gjøre. Det var en ung manm der som jeg forsøkte å snakke med, men da har han forstått at jeg er ikke jenta var vår snakk ute
![]() |
![]() |
#86 |
Junior Member
|
![]()
Jeg gikk på vederegående i Vinstra og de hadde Nynorsk som huvedspråk. All informasjon var på Nynorsk og lærerne snakket Nynorsk. Men elevene snakket dialekt
![]() 25% av tv-program hører vi på Nynorsk |
![]() |
#87 |
Pagan Norseman
Проживание: Kongeriket Noreg
Записей в дневнике: 1
|
![]()
taru, nei da
![]() |
![]() |
#91 |
Junior Member
Проживание: Фўннингўр, Фарерские Острова
|
![]()
Hei,
Er det korrekt å sige, at en person taler nynorsk og/eller bokmål? Som jeg forstår det, så er de to bare forskjellige skriftspråk, og ingen kan da tale nynorsk eller bokmål. At norsk har mange dialekter, det er så noet helt annet. JP |
![]() |
#92 |
Junior Member
|
![]() |
![]() |
#93 |
Member
Проживание: Murmansk-Tromsø
|
![]()
Hei på dere!
Jeg er Natalie og bor i Tromsø, men driver med business i Murmansk, så er nesten samme ofte der som i Norge. Jeg kan norsk, svensk, dansk og russisk. Skjønner tysk, men snakker ikke så godt. Daglig snakker jeg med nord-norsk dialekt. Men bruker å skrive med bokmål. Fin kveld til alle sammen! |
![]() |
#94 |
Junior Member
|
![]() |
![]() |
#95 |
Member
Проживание: Скандинавия
|
![]()
Тренеруемся переводить:
En 54 år gammel kvinne hadde et hjerteatak, og havnet på sykehus. Mens hun lå på operasjonsbordet hadde hun en nær-døden-opplevelse. Da hun møtte Gud spurte hun om hennes tid var kommet. Gud svarte: "Nei, du har ennå 43 år, 2 måneder og 8 dager igjen!" Når hun så våknet bestemte hun seg for å bli på sykehuset for å ta en ansiktsløftning, fett-suging og få forstørret brystene! Hun fikk til og med noen til å komme og ordne håret sitt, og fikk hvitere tenner. Siden hun hadde så lang tid igjen, fant hun ut at hun like godt kunne gjøre det beste ut av det. Etter den siste operasjonen, ble hun utskrevet fra sykehuset. Da hun skulle krysse veien, ble hun overkjørt og drept av en ambulanse. Ansikt til ansikt med Gud spurte hun hvorfor han ikke hadde gjort noe for å forhindre ulykken, ettersom hun tross alt hadde fått beskjed om at hun hadde så lenge igjen å leve. Gud sa: "Jeg kjente deg ikke igjen, for pokker!" К модераторам! Заглавие нужно исправить! Нельзя сказать: Praktisering dit Norsk Praktiser din Norsk eller Praktisering av din Norsk |
![]() |
#97 |
Member
Проживание: Скандинавия
|
![]() |
![]() |
#98 |
Junior Member
Проживание: sofia
|
![]()
jeg heter Lili og jeg er fra Bulgaria/ Sofia, Jeg vil gjerne finne venninene fra Oslo vil finne en god jobb til meg. Jeg lærert norsk i 3 måneder.Jeg være i Norge i 7 mæneder siden.
|
![]() |
#99 |
Junior Member
Проживание: Moskva
|
![]()
Hils pa andre!Jeg heter Irina og jeg studerer pa Moskva Statlige Lingvistiske universitetet.Jeg snakker engelsk,russisk og bare norsk.Men jeg er veldig opptatt i norsk sprak!Jeg skal praktisere det!tusen takk for help
|
Для отправления сообщений необходима Регистрация |
Тэги |
norsk, dit, praktisering |
опции темы | |
|
![]() |
||||
Тема | Автор | Разделы & Форумы | Ответов | Последнее сообщение |
Высоцкий på Norsk | sverd | Музыка | 16 | 02.08.2009 23:28 |
Реклама | |
![]() |