Valhalla  
вернуться   Valhalla > Норвежский клуб > Основные норвежские форумы > På norsk
Регистрация

Для отправления сообщений необходима Регистрация
 
опции темы
старый 12.11.2009, 00:37   #121
Junior Member
 
аватар для skjegg
 
Регистрация: 11.2009
Проживание: Архангельск
Сообщений: 8
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering av ditt Norsk

Ну, я имел в виду, что некоторые врачи прошли этот путь и не жалеют, по-моему!
А как, всё-таки, сказать "доброго времени суток"? God døgntid?
старый 12.11.2009, 21:27   #122
Member
 
аватар для Frøya
 
Регистрация: 10.2006
Проживание: Скандинавия
Сообщений: 103
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering av ditt Norsk

Цитата:
skjegg посмотреть сообщение
Ну, я имел в виду, что некоторые врачи прошли этот путь и не жалеют, по-моему!
А как, всё-таки, сказать "доброго времени суток"? God døgntid?
некоторые врачи прошли этот путь и не жалеют, по-моему!

Noen leger valgt å gå den veien og angret ikke siden, tror jeg.

God alle døgnets tider -теоретически можно так перевести, но говорить или писать так не надо, потому что никто не поймет что это обозначает.
старый 16.11.2009, 14:24   #123
Member
 
аватар для Schatzbekk
 
Регистрация: 06.2008
Проживание: Во дворце ;)
Сообщений: 151
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering av ditt Norsk

Hei Alle sammen!

Hvordan går det med dere?

Jeg heter Tanja og jeg kom til Norge fra Ukraina i fjor. Jeg jobber som au-pair her. Jeg trives veldig godt i Norge. Jeg vil gjerne ha venner som jeg kan snakke norsk med. Hjemme snakker vi bare russisk. Jeg vil praktisere min norsk.
Gleder meg til å treffe noen venner her!

Ha alle sammen en fin uke!!!
старый 16.11.2009, 21:38   #124
Junior Member
 
аватар для skjegg
 
Регистрация: 11.2009
Проживание: Архангельск
Сообщений: 8
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering av ditt Norsk

TatyanaSic

Hei Tanja! Hvordan står det til?

Hvor lenge tid er du i Norge? Hvorfor dere snakker bare russisk hjemme? Er dine abeidsgivere er russisk også?
Bokmål min er ikke veldig bra men jeg hører du kan forstår meg og jeg vil gjerne å forlenge samtalen!
старый 19.11.2009, 00:06   #125
Member
 
аватар для LEON 3
 
Регистрация: 08.2009
Проживание: Россия
Возраст: 35
Сообщений: 130
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering av ditt Norsk

Ingen vet hvor i Norge kan du kjøpe en sykkel?


TatyanaSic, hilsener, Tanja, for å møte? Jeg var i Norge i fire måneder. Skriv til meg på [email protected] eller [email protected],eller ring på 41432775
старый 19.11.2009, 00:48   #126
Member
 
аватар для Schatzbekk
 
Регистрация: 06.2008
Проживание: Во дворце ;)
Сообщений: 151
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering av ditt Norsk

Hei!
Jeg har bodd i Norge i ett og halvt år.
Vi snakker russisk fordi hun er fra et land fra tidligere Soviet Union, barna er norsk, men dem lærer å snakke russisk. Jeg skal ta Bergen test til vår. Nå trenger jeg å praktisere språk.
Ha en fin uke fortsatt,
Tanja
старый 19.11.2009, 02:11   #127
Member
 
аватар для LEON 3
 
Регистрация: 08.2009
Проживание: Россия
Возраст: 35
Сообщений: 130
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering av ditt Norsk

som vychit norsk? Jeg bor i Norge, fire måned, og jeg vet i norsk maksimum femti ord
старый 28.11.2009, 21:41   #128
Junior Member
 
Регистрация: 10.2009
Проживание: baku
Сообщений: 1
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering av ditt Norsk

[QUOTE=Ulv;36729]Se http://valhalla.ulver.com/showthread.php?t=2538 tråd.


Hei!
Jeg kan litt norsk
Jeg heter Tomik, kommer fra Azerbaydcan og bor i Baku nå også. Jeg snakker russisk, littengelsk og litt norsk. Jeg arbeider på tv.Hvordan går det?

Hei!
Jeg kan litt norsk
Jeg heter Tomik, kommer fra Azerbaydcan og bor i Baku nå også. Jeg snakker russisk, littengelsk og litt norsk. Jeg arbeider på tv.Hvordan går det?
старый 06.12.2009, 23:31   #129
Junior Member
 
аватар для livhansen
 
Регистрация: 12.2009
Сообщений: 1
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering av ditt Norsk

Heisann, jeg heter Elena og har bood i Norge i ett år nå. Det er så spennende å studere norsk, liker det veldig mye. Jeg bodde i ålesund for 4 månedet, etter på flyttet til Fredrikstad. Jobber som au-pair og egentlig barn er veldig gode lærerer. De sa til meg ikke så lenge sigen at jeg trenger ikke å gå mer på skole fordi jeg snakker veldig bra norsk. Så bra å høre det ^^ skal prøve å ta bergenstest i januar.
старый 07.12.2009, 12:51   #130
Junior Member
 
аватар для Masik
 
Регистрация: 11.2009
Сообщений: 1
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering av ditt Norsk

hei! jeg heter Maria. jeg bor ikke i Norge, men det vil jeg. Byenen navne er Kristiansand. det er veldig vakker by. Første jeg må studere norsk. Kansje jeg kan gjøre det i Norge. kan du hjelpe meg?
старый 15.12.2009, 22:14   #131
Junior Member
 
Регистрация: 12.2009
Сообщений: 3
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering av ditt Norsk

Halu! jeg heter Dennis. jeg bor ikke i Norge Jeg vil studere norske, det er veldig viktig for meg. La oss snakker på norsk!by.
старый 13.02.2010, 03:03   #132
Member
 
аватар для elele
 
Регистрация: 01.2010
Сообщений: 140
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering av ditt Norsk

Цитата:
Frøya посмотреть сообщение
Like til.
Lykke til!

Men i alle fall har du et veldig godt språknivå
старый 17.04.2010, 14:41   #133
Junior Member
 
аватар для ValeryAlone
 
Регистрация: 12.2009
Проживание: St.-Petersburg
Сообщений: 63
Репутация: 0 | 0
Flag Nor ответ: Praktisering av ditt Norsk

Hallo, Alle sammen!
Hvordan går det med dere?
Jeg heter Valerija og jeg bor i St.-Petersburg. Jeg er lærer i Ingeniør-Økonomisk Universitetet i St.-Petersburg.
Jeg studerer norsk fra desember 2009 året. Jeg vil gjerne ha venner fordi jeg har ikke ingen som kan snakke (eller skrive) norsk med meg. Jeg vil gjerne å møtte noen venner her!
старый 18.05.2010, 19:48   #134
Junior Member
 
аватар для Stasy_gav
 
Регистрация: 09.2008
Сообщений: 1
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering av ditt Norsk

Hei alle dere! Jeg heter Nastja, jeg er 17 og jeg studerer paa norskrussisk videregaaende skolen. Dette aaret er jeg russ. Jeg har problemer med datamaskinen min saa jeg kan ikke skrive norske typiske brev. Jeg har allerede tatt norsk muntlig eksamen. Og i gaar var jeg paa fest i Norsk ambassade i Moskva!)

Jeg haaper aa fortsette aa studere norsk etter at jeg blir ferdig med skolen. Jeg oonsker aa faa hooyere utdannelse i Norge, spesielt i Halden hoogskolen.
старый 25.05.2010, 13:07   #135
Junior Member
 
Регистрация: 05.2010
Сообщений: 1
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering dit Norsk

Цитата:
ValeryAlone посмотреть сообщение
Hallo, Alle sammen!
Hvordan går det med dere?
Jeg heter Valerija og jeg bor i St.-Petersburg. Jeg er lærer i Ingeniør-Økonomisk Universitetet i St.-Petersburg.
Jeg studerer norsk fra desember 2009 året. Jeg vil gjerne ha venner fordi jeg har ikke ingen som kan snakke (eller skrive) norsk med meg. Jeg vil gjerne å møtte noen venner her!
hei, hvis du vil, vi kan kan godt kommunisere litt med hverandre. Jeg heter Ilya. Opprinnelig er jeg fra Russland men studerer og jobber i Norge allerede for de siste 3 årene. Bare spør hva du vil å vite. Hilsen

herre gud. doker er så smarte. æ proøvde å lære norsk da jeg bodde i Russland, og så besøkte forskjellige kurs, osv. Men det beste blir alltid bare å snakke med nordmenn. beklager for mitt skriftlig språk, æ er ikke så flink i grammatikk. for meg tok det bare 1 år før jeg begynte å føle meg normalt i norsk samfunnet. Hilsen

Цитата:
LEON 3 посмотреть сообщение
som vychit norsk? Jeg bor i Norge, fire måned, og jeg vet i norsk maksimum femti ord
snakker du sikkert bare med russere. du må være oftere på fest både nårspill og forspill veldig bra måte å lære norsk

Цитата:
skjegg посмотреть сообщение
Ну, я имел в виду, что некоторые врачи прошли этот путь и не жалеют, по-моему!
А как, всё-таки, сказать "доброго времени суток"? God døgntid?
да уж, я б честно говорю не понял бы god døgntid уж лучше по старинке god dag, god morgen, god ettermiddag, god kveld, ну или на край просто hei

Цитата:
LEON 3 посмотреть сообщение
Ingen vet hvor i Norge kan du kjøpe en sykkel?


TatyanaSic, hilsener, Tanja, for å møte? Jeg var i Norge i fire måneder. Skriv til meg på [email protected] eller [email protected],eller ring på 41432775
egentlig overalt, se for eksempel på gsport.no eller annet sport butikk

er det alle islandingene som tenker sånn?

japp, du må bare lese litt nøyaktig hvor du skriver, det finnes en forum for svenskere her å,
p.s knullkompis bra nick

Цитата:
Cavedweller посмотреть сообщение
Enhver bokstav har en lyd, som á, ó, ú, í. Den eneste problem er fraværet av Færøsk tekstbøker i Russiske bibliotekene
ja sikkert. har aldri hørt i Russland om sånn språk

Цитата:
jpdfo1982 посмотреть сообщение
Heidning, eg veit, men det er ikkje lett, når du kun (bare?) hører målene (språkene?)

Faktisk, så er det meste eg hører dansk, så...

Velkommen, Toriya
det samme som jeg, for det siste bruk jeg bare muntlig språk, det er egentlig bokmål med blanding av Narvik dialekt. Derfor kan det godt skje at jeg skriver "ka" istedet av "hva" eller "æ" i stedet av "jeg". Beklager

sånn er livet

ja, det er helt riktig. endå elevene på skolen må lære seg begge 2 språk. Annet ting at nynorsk er ikke så populart som bokmål (dansk påvirkning )

slå på nrk 1 om kvelden. da skal du sikkert høre noe på bokmål, nynorsk og endå på saamisk
старый 01.06.2010, 14:03   #136
Junior Member
 
аватар для ValeryAlone
 
Регистрация: 12.2009
Проживание: St.-Petersburg
Сообщений: 63
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering dit Norsk

[QUOTE=Swed;172331]hei, hvis du vil, vi kan kan godt kommunisere litt med hverandre. Jeg heter Ilya. Opprinnelig er jeg fra Russland men studerer og jobber i Norge allerede for de siste 3 årene. Bare spør hva du vil å vite. Hilsen

Hei, Swed! Hvor er du? Jeg skrev et brev til deg i forrige uka. Jeg venter svaret ditt. Hilsen
старый 04.06.2010, 22:29   #137
Junior Member
 
Регистрация: 06.2010
Сообщений: 1
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering av ditt Norsk

Hi! Jeg lærer norsk bare fire måner. Vil noen praktisk norsk med meg?? Olesja
старый 04.11.2010, 20:44   #138
Junior Member
 
аватар для ValeryAlone
 
Регистрация: 12.2009
Проживание: St.-Petersburg
Сообщений: 63
Репутация: 0 | 0
По умолчанию ответ: Praktisering av ditt Norsk

Hei alle! Jeg oversatt fra russisk til norsk et barnedikt. Det er det:
Det er et hus som Jack har bygd.
Det er mye hvete som oppbevares i det mørke spiskammeret i huset som Jack har bygd.
Det er en blid fugl som heter meise som ofte stjeler hveten som oppbevares i det mørke spiskammeret i huset som Jack har bygd.
Det er en huskatt som skremmer og fanger meisa som ofte stjeler hveten som oppbevares i det mørke spiskammeret i huset som Jack har bygd.
Det er ei gammel bikkje uten halle som river i nakken huskatten som skremmer og fanger meisa som ofte stjeler hveten som oppbevares i det mørke spiskammeret i huset som Jack har bygd.
Det er ei kollet ku som har gitt et spark till den gamle haleløse bikkja som river i nakken huskatten som skremmer og fanger meisa som ofte stjeler hveten som oppbevares i det mørke spiskammeret i huset som Jack har bygd.
Det er ei gråharet og streng gammel kvinne som melker den kollede kua som har gitt et spark till gamle haleløse bikkja som river i nakken huskatten som skremmer og fanger meisa som ofte stjeler hveten som oppbevares i det mørke spiskammeret i huset som Jack har bygd.
Det er en doven og tykk gjeter som tretter med den strenge gamle kvinna som melker den kollede kua som har gitt et spark till gamle haleløse bikkja som river i nakken huskatten som skremmer og fanger meisa som ofte stjeler hveten som oppbevares i det mørke spiskammeret i huset som Jack har bygd.
Og det er to haner som vekker den dovne gjeteren som tretter med den strenge gamle kvinna som melker den kollede kua som har gitt et spark till gamle haleløse bikkja som river i nakken huskatten som skremmer og fanger meisa som ofte stjeler hveten som oppbevares i det mørke spiskammeret i huset som Jack har bygd.
Hva tror dere om det? Hilsen!
старый 04.11.2010, 20:52   #139
Senior Member
 
аватар для Krum-Bum-Bes
 
Регистрация: 07.2010
Проживание: Det barbariske land
Сообщений: 8.909
Записей в дневнике: 41
Репутация: 71 | 11
По умолчанию ответ: Praktisering av ditt Norsk

Цитата:
ValeryAlone посмотреть сообщение
Hva tror dere om det? Hilsen!
Hei, Valery!
Det er en interessant oversettelse, jeg skal laste den ned og lese en gang til. Men du kunne skrive på norsk mer oft.
старый 04.11.2010, 21:29   #140
Junior Member
 
аватар для ValeryAlone
 
Регистрация: 12.2009
Проживание: St.-Petersburg
Сообщений: 63
Репутация: 0 | 0
Flag Nor ответ: Praktisering av ditt Norsk

Takk for notisen din! Jeg studere norsk og det er en av oppgavene mine. Jeg prøver å snakke norsk og lærerinna mi sier at jeg er flink. Men jeg gjør mange feil (jeg tror). Jeg drømmer å bo i Norge og å snakke på det fine språk......
Для отправления сообщений необходима Регистрация

Тэги
norsk, dit, praktisering


Похожие темы для: Praktisering av ditt Norsk
Тема Автор Разделы & Форумы Ответов Последнее сообщение
Высоцкий på Norsk sverd Музыка 16 02.08.2009 23:28


Реклама
реклама
Buy text link .

Часовой пояс в формате GMT +3. Сейчас: 03:06


При перепечатке материалов активная ссылка на ulver.com обязательна.
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.