Valhalla  
вернуться   Valhalla > Норвежский клуб > Основные норвежские форумы > På norsk
Регистрация

Для отправления сообщений необходима Регистрация
 
опции темы
старый 31.03.2006, 19:14   #21
Junior Member
 
аватар для Alkogolik
 
Регистрация: 03.2006
Проживание: Norge, Oslo
Возраст: 39
Сообщений: 25
По умолчанию

Mente altså at jeg skriver på bokmål, ikke på nynorsk. Men forstår stortsett alt når jeg leser nynorsk.
Det er umulig å gjøre nynorsk mer obligatorisk for folk, ettersom størsteparten av nordmenn har bokmål som skrivespråk.
старый 31.03.2006, 19:41   #22
Member
 
аватар для Heidning
 
Регистрация: 08.2004
Проживание: Moskva, Venemaa
Сообщений: 320
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Цитата:
Alkogolik
Det er umulig å gjøre nynorsk mer obligatorisk for folk, ettersom størsteparten av nordmenn har bokmål som skrivespråk.
Dette er deira eiga sak. Men viss det går såleis, kjem det ein dag, då størsteparten av nordmenn har engelsk som skrivespråk. Og så arabisk eller kinesisk.
старый 01.04.2006, 21:06   #23
Member
 
Регистрация: 05.2005
Проживание: Москва
Возраст: 59
Сообщений: 446
По умолчанию

Om spoersmaalet hvorvidt nynorsk er utbredt eller 'obligatorisk', vil jeg ellers henvise til St.meld. nr. 7 (2005-2006) Målbruk i offentleg teneste (se lenke http://odin.dep.no/kkd/norsk/dok/reg...10/dok-bn.html -- et ytterst morsomt lesestoff). Jeg tror imidlertid ikke det gaar skikkelig an aa stoete de to spraakformene mot hverandre i og med at internt i Norge finns det ikke lenger noe or'ntlig maalstrid
старый 05.04.2006, 19:40   #24
Junior Member
 
аватар для Alkogolik
 
Регистрация: 03.2006
Проживание: Norge, Oslo
Возраст: 39
Сообщений: 25
По умолчанию

Цитата:
Dette er deira eiga sak. Men viss det går såleis, kjem det ein dag, då størsteparten av nordmenn har engelsk som skrivespråk. Og så arabisk eller kinesisk.
Du kan ikke si at dette er kun norsk problem. Det samme kan man si om Frankerike, Tyskland, Italia, Spania mm. Bare tenk på Russland og prøv å forestille deg hva for språk kan folk komme til å snakke der om noen tiår...

Цитата:
Norsk som torsk
Jeg tror imidlertid ikke det gaar skikkelig an aa stoete de to spraakformene mot hverandre i og med at internt i Norge finns det ikke lenger noe or'ntlig maalstrid
Для отправления сообщений необходима Регистрация

Тэги
bokmål, vs., nynorsk


Похожие темы для: Nynorsk vs bokmål
Тема Автор Разделы & Форумы Ответов Последнее сообщение
Rammsund: Rammstein på nynorsk! Svetlojar Музыка 3 07.12.2005 15:55


Реклама
реклама
Buy text link .

Часовой пояс в формате GMT +3. Сейчас: 13:35


При перепечатке материалов активная ссылка на ulver.com обязательна.
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.