![]() |
|
![]() |
#1 |
Junior Member
|
![]()
Заранее спасибо!!
![]() Valonkantaja Yön huveissa tylsää ja kaunista Laiskana soi musiikki Katso mua nyt Suutele mua Valehtele kauniisti Hei Valonkantaja Viaton et ole sinäkään Hei rakkauden antaja Ei oo mitään menetettävää Kaupunki on autiomaa yksinäisen kulkea Vain tämän yön lohdutan sua Mustelmille sut rakastan Hei Valonkantaja Viaton et ole sinäkään Hei rakkauden antaja Ei oo mitään menetettävää Hei Valonkantaja Viaton et ole sinäkään Hei rakkauden antaja Ei oo mitään menetettävää
#2 |
Member
|
![]()
Valonkantaja Несущий свет
Yön huveissa По среди ночи на вечеринке tylsää ja kaunista Скучно и красиво, Laiskana soi musiikki Лениво играет музыка Katso mua nyt Посмотри на меня Suutele mua Поцелуй меня Valehtele kauniisti Говори красивую ложь Hei Valonkantaja Эй, несущий свет, Viaton et ole sinäkään Ты же тоже не без греха Hei rakkauden antaja Эй, дающий любовь, Ei oo mitään menetettävää Терять нечего. Kaupunki on autiomaa Город как пустыня yksinäisen kulkea Для одинокого странника Vain tämän yön Только в эту ночь lohdutan sua Я утешу тебя Mustelmille sut rakastan Зацелую до смерти Hei Valonkantaja Viaton et ole sinäkään Hei rakkauden antaja Ei oo mitään menetettävää Hei Valonkantaja Viaton et ole sinäkään Hei rakkauden antaja Ei oo mitään menetettävää __________________ Может быть, кто-нибудь предложет лучший вариант... |
![]() |
#4 |
Junior Member
|
![]()
Mustelmille sut rakastan
Который раз убеждаюсь, что все эти якобы чугунные правила, о которых с таким умным лицом филологи рассуждают в своих учебниках, в жизни сплошь и рядом нарушаются. Я имею в виду, что глагол rakastaa обязательно! требует ![]() |
![]() |
#5 |
Member
|
![]() |
![]() |
#6 |
Junior Member
|
![]()
Niin. Mutta filologit sen kun väittää että rakastaa verbin yhteydessä on EHDOTTOMASTI käytettävä partitiivia, mikä ei ole totta kuten tuossa edellä kävi ilmi. Eihän ne puhu mistään poikkeuksista tästä mukamas tiukasta säännöstä, vaikka ehkä olisi voineet mainita ettei sitä sääntöä noudateta vähän väliä lauluissa. Ja jos lauluissa se on mahdollista, niin todennäköisesti myös puhekielessäkin, kuten usein suomessa käy. Oikeastaan tuli tavattua useampia muitakin tämänkaltaisia esimerkkejä. Esim olen kuullut monta kertaa puhuttavan "katso posti"... Sori tällä hetkellä ei tule mieleen sen enempää, mutta kyllä minä muistan että oli muitakin tapauksia, jotka paljastaa että tosielämä on hiukan eri juttu kuin oppikirjatiedot.
|
![]() |
#7 |
Member
|
![]()
Luulin jo, ettei täällä kukaan enää pysty kirjoittamaan hyvää suomea...
Olipa hauska lukea. |
![]() |
#8 |
Junior Member
|
![]()
Jos kaipaat suomenkielistä seuraa sun kantsis ehkä rekisteröityä vkontakte.ru sivustolle. Tää ei vie kauaa. Ryhmän nimi esim "opiskelemme suomea". Vai ootsä jo siellä?
Vaikka ne jotka osaa suomea tosi hyvin tuskin käy semmoisissakin paikoissa koskaan, sillä niillä ei voi olla varmaan siellä mitään tekemistä. Minä kun tiedän tasan tarkkaan että Suomessa ja myös Venäjän Karjalassa riittää konkareita jotka puhuu suomea yhtä hyvin kuin venäjää. Mut kuitenki siinä (meinaan vkontakte.ru) mun mielestä on melkoista säpinää tähän paikkaan verrattuna. Täällä todellakin on aika hiljaista. Mä myöskin huomasin sen. |
![]() |
#9 |
Member
|
![]()
Kiitos. Koetellaan
|
Для отправления сообщений необходима Регистрация |
опции темы | |
|
![]() |
||||