![]() |
|
![]() |
#1 |
Гость
|
![]()
Like barn leker best.
En fugl i hånden er bedre enn ti på taket En god latter forlenger livet Det er ikke gull alt som glimrer Som man sår skal man høste Som man roper i skogen, får man svar Добавлено спустя 9 часов 59 минут: Den som ler sist ler best Det er ikke gull alt som glimrer Selg ikke skinnet før bjørnen er skutt Последний раз редактировалось Katten: 15.09.2011 в 09:17. |
![]() |
#7 |
Senior Member
Проживание: Det barbariske land
Записей в дневнике: 41
|
![]()
Nød lærer naken kvinne å spinne.
Ingen kjener dagen før solen går ned. Ros ikke fisken før den er på disken. Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Aldri så godt at det ikke er galt for noen. Og kan noen forklære (eller bare oversette) det følgende ordspråket? Det er vanskelig for meg å forstår det. Ingen blir profet i sitt eget land.
#10 |
Гость
|
![]()
Er det bedre?
![]() ![]() Добавлено спустя 6 часов 48 минут: Har en sagt A, får en si B . Alle ting har to sider, minst . Последний раз редактировалось Katten: 17.09.2011 в 20:29. |
![]() |
#12 |
Senior Member
Проживание: Det barbariske land
Записей в дневнике: 41
|
![]()
Snart fått er snart gått.
Den som intet våger intet vinner. Lege, leg deg selv. Den som vil ha alt, får ofte intet. Den som griper til sverd, skal omkomme ved sverdet. Jo flere kokker, dess tynnere er suppe. Man blir ikke større selv ved å trampe på andre. Alle veier fører til Roma. Den som sår vind, høster storm. |
![]() |
#16 |
Гость
|
![]()
Russiske ordtak og uttrykt :
Kjerringa knuser is med et brekkjern mens mannfolket fører regnskapet. Ingen flaske-ingen løsning. Rike spiser seg mette,men får ikke sove verken om dagen eller om natten. Får du kaker,så får du venner. Hvis du plystrer,forsvinner pengene dine for godt. |
![]() |
#17 | |
Senior Member
Проживание: Reval
|
![]() Цитата:
här finns också http://oaks.nvg.org/norskord.html |
|
![]() |
#18 |
Гость
|
![]()
russiske:
Hvis en gir deg noe-ta imot,hvis en slår deg-løp for livet! Vennskap er vennskap,men tjeneste er tjeneste. Vennskap er vennskap,men pengene våre må holdes atskilt. Med gjesten kommer Gud i huset. Jeg vil klære meg uten brød,men ikke hvis jeg ikke får si hva jeg mener. |
![]() |
#19 | |
Гость
|
![]()
russiske
![]() Menn drikker stående...mens damer drikker bånnski!(spøkefull skål) Har du drukket deg full,oppfør deg i hvert fall pent.(Spøkefull aforisme) Добавлено спустя 1 час 38 минут: Цитата:
Часто сокращают до Borte bra, hjemme best Последний раз редактировалось Katten: 22.09.2011 в 11:12. |
|
Для отправления сообщений необходима Регистрация |
опции темы | |
|
![]() |
||||
Тема | Автор | Разделы & Форумы | Ответов | Последнее сообщение |
Norske Skog сокращает производство газетной бумаги в Европе | Хальвдан | Новости | 0 | 20.09.2007 01:49 |
Реклама | |
![]() |