Valhalla  
вернуться   Valhalla > Норвежский клуб > Основные норвежские форумы > På norsk
Регистрация

Для отправления сообщений необходима Регистрация
 
опции темы
старый 21.01.2005, 19:46   #1
Member
 
аватар для Heidning
 
Регистрация: 08.2004
Проживание: Moskva, Venemaa
Сообщений: 320
Репутация: 0 | 0
По умолчанию Nynorsk vs bokmål

Kva tenkjer de om dei to norske målformene? Kva form trur de vera best? Kvifor?
старый 23.01.2005, 17:09   #2
гость
 
Сообщений: n/a
По умолчанию

For ikke å krangle foreslår jeg å gå over til dansk. Det blir mye lettere) Problemet med dialektene forsvinner med en gang.
старый 31.01.2005, 14:26   #3
Member
 
аватар для Heidning
 
Регистрация: 08.2004
Проживание: Moskva, Venemaa
Сообщений: 320
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Det finst ikkje noko problem med dialektane. Det er mykje bra at det er så mange målføre i Noreg (og at målføra er så ulike), trur eg.
старый 08.03.2005, 23:33   #4
гость
 
Сообщений: n/a
По умолчанию

Nynorsk er mykje betre, synast eg...
старый 09.03.2005, 23:12   #5
Member
 
аватар для Heidning
 
Регистрация: 08.2004
Проживание: Moskva, Venemaa
Сообщений: 320
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Hei, lat oss snakke (dvs skrive) nynorsk.
старый 21.03.2005, 23:33   #6
Member
 
аватар для Svetlojar
 
Регистрация: 03.2005
Проживание: Столица нашей Родины
Сообщений: 288
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Eg undrast yvi at eg hev funni ein som kan saa godt nynorsk! Sjшlv snakker eg ikkje sе fint, det fжr du sjе... Eg les mykje pе nynorsk, t.d. Ivar Aasen og Arne Garborg, men hev ikkje sе mykje prat med nordmenn som snakker nynorsk.
старый 22.03.2005, 16:55   #7
Member
 
аватар для Heidning
 
Регистрация: 08.2004
Проживание: Moskva, Venemaa
Сообщений: 320
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Ikkje heller min nynorsk er so bra enno.
Ja, det er svжrt vanskeleg е finna nokon nynorskbrukar pе nettet. Dei fleste nordmenn skriv bokmеl eller til og med engelsk.

Eg hev lesi Aasens "Symra" og Garborgs "Bondestudentar", eg ogso Kva tenkjer du om sprеket deira? Det er jo ikkje lett е forstе det gamle landsmеlet.
Kan du skriva litt um korleis kom det slik at du vart so glad i nynorsk?
старый 22.03.2005, 18:20   #8
Member
 
аватар для Svetlojar
 
Регистрация: 03.2005
Проживание: Столица нашей Родины
Сообщений: 288
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Du spyrjar om kvifor eg blei sе glad i nynorsk? He-he, hugsar ikkje... Kanskje det var Garborg... diktane hans... eg synast dikting pе nynorsk ljuder meir stolt og hшgt! Og nynorsk er jo meir "norsk" sprеk opprinneleg enn dette halvdanske bokmеlet...
Det var flott е treffast med deg, men no mе eg seie farvel - i morra skal eg pе sjukehuset, og kjem tilbake om ein mеnad... da pratast me!

[ADDED=Svetlojar]1111504805[/ADDED]
Du spyrjar om kvifor eg blei sе glad i nynorsk? He-he, hugsar ikkje... Kanskje det var Garborg... diktane hans... eg synast dikting pе nynorsk ljuder meir stolt og hшgt! Og nynorsk er jo meir "norsk" sprеk opprinneleg enn dette halvdanske bokmеlet...
Det var flott е treffast med deg, men no mе eg seie farvel - i morra skal eg pе sjukehuset, og kjem tilbake om ein mеnad... da pratast me!

Последний раз редактировалось Svetlojar: 22.03.2005 в 18:20.
старый 22.03.2005, 18:56   #9
Member
 
аватар для Heidning
 
Регистрация: 08.2004
Проживание: Moskva, Venemaa
Сообщений: 320
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Цитата:
Svetlojar
i morra skal eg pе sjukehuset
..hеper, det er ikkje noko farleg?

Eg for min del hev ingenting mot bokmеl og dansk, men trur berre at nynorsk er meir vikingsprеk enn bokmеl fordi eg veit at dei fleste vikingane kom frе Vestlandet og nynorsk er jo bygd pе dei vestnorske mеlfшra.
Forresten, kva tenkjer du um vikingane og deira heidniske tru?

Nynorsk er i tillegg vakrare enn bokmеl, trur eg. Alle desse nynorske tvilydane "au", "шy", "ei" er betre enn dei motsvarande einskildvokalane i bokmеl.

[ADDED=Heidning]1111507014[/ADDED]
P.S. Kva hev hendt med "encoding" her i forumet??????????
...eller det er noko med min PC :insane:

Последний раз редактировалось Heidning: 22.03.2005 в 18:56.
старый 05.04.2005, 21:38   #10
Member
 
аватар для Svetlojar
 
Регистрация: 03.2005
Проживание: Столица нашей Родины
Сообщений: 288
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Heisan!

du skrev: nynorsk er meir vikingsprеk enn bokmеl

Ja, det er det! Og meir vakrare enn bokmеl - det er sant!
Nеr det gjeld heidensk tru, sе det er noko eg er mykje interessert i! Eg kjenner nokre frе Noreg og Danmark som er "noverande" heidningar, og dei er hyggjelege folk. I februar drakk vi ein masse nederlandsk mjшd sammen med deim av eit kjempestort blothorn!
Men - meininga mi er at kvar skal dyrke sine eigne Guder. For min del, eg har mykje е gjera med Slavisk heidenskap... Kva meinar du om dette?
старый 06.04.2005, 19:31   #11
Member
 
аватар для Heidning
 
Регистрация: 08.2004
Проживание: Moskva, Venemaa
Сообщений: 320
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Цитата:
Svetlojar
I februar drakk vi ein masse nederlandsk mjшd sammen med deim av eit kjempestort blothorn!
Kvar bur du i so fall? Korleis vart du kjent med deim?

Цитата:
Svetlojar
Men - meininga mi er at kvar skal dyrke sine eigne Guder. For min del, eg har mykje е gjera med Slavisk heidenskap... Kva meinar du om dette?
Eg trur berre at det ikkje finst nok informasjon um det. Situasjonen med det er jo heilt annan enn med norrшn mytologi. Idag veit me dessverre nesten ingenting um forne slaviske gudar.
старый 06.04.2005, 21:50   #12
Member
 
аватар для Svetlojar
 
Регистрация: 03.2005
Проживание: Столица нашей Родины
Сообщений: 288
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Eg bur eigentleg i Moskva, og blei kjent med deimi fyrstningi via epost, og så kom eg til Oslo og da møttes me der, og det var svært hyggjeleg!
Når det gjeld slaviske gudar: ja, me hev dessverre ikkje så gode kjeldar som Edda eller Kalevala. Men eg synast det ikkje betyr at me veit ingenting! Det finnast jo ein masse etnografiske og folkloristiske skrifter som me kan godt bruke. Sjølve mytologi er berre EIN del av hedensk livssyn. Og om me ikkje hugsar noko, så kan me godt komme til dette med hjelp av sjølve Naturen, ikkje sant?
старый 09.04.2005, 19:25   #13
Member
 
аватар для Heidning
 
Регистрация: 08.2004
Проживание: Moskva, Venemaa
Сообщений: 320
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Ja, men det finst jo menneska som skriv "slaviske kjeldar" sjшlve og dei fleste slaviske nyheidningane trur deim vera ekte og opphavlege. Det er ikkje godt.


Kva tenkjer norske heidningar um oss?
старый 10.04.2005, 17:15   #14
Member
 
аватар для Svetlojar
 
Регистрация: 03.2005
Проживание: Столица нашей Родины
Сообщений: 288
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Du skreiv:

Ja, men det finst jo menneska som skriv "slaviske kjeldar" sjшlve og dei fleste slaviske nyheidningane trur deim vera ekte og opphavlege. Det er ikkje godt.

Nei, det er'kje godt, men ikkje "dei fleste" meinar at Asov m.fl. er "ekte" og "opphavleg". Ikkje eg heller!
Kva tenkjer norske heidningar um oss? "Veldig hyggelige folk", var det skriva på nettsidane deres. Beklager, men dei prater flest bokmålet... Fyrst trudde dei ikkje um nokre "heidningar frå Russland"! Men eg hev skifta deres meining. No kan dei godt sjå på kva me gjer osv. Eg hev også lagt ein artikkel um heidenskapen i Russland for "Bifrost tidning". Og det kom eim masse "positive tilbakemeldingar"! Så eg kan påstå at dei hev stor "respekt" for oss!
старый 10.04.2005, 19:08   #15
Member
 
аватар для Heidning
 
Регистрация: 08.2004
Проживание: Moskva, Venemaa
Сообщений: 320
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Kva er det for nettsidene du nemnde? Kan du gje meg lekkja? Er det gjennom desse sidene at du fann heidningane? Du sa du vart kjent med deim via e-post men eg maa seia at det ikkje er lett aa finna nokon paa nettet. I alle fall korkje med ICQ eller MSN gaar det...
старый 11.04.2005, 10:38   #16
Member
 
аватар для Svetlojar
 
Регистрация: 03.2005
Проживание: Столица нашей Родины
Сообщений: 288
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Eg meinar www.bifrost.no. Dei hev dessutan mange lenker til andre nettsider. Ja, eg hev funni deim nettopp gjennom desse sidene.
старый 12.04.2005, 18:07   #17
Member
 
аватар для Heidning
 
Регистрация: 08.2004
Проживание: Moskva, Venemaa
Сообщений: 320
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Цитата:
Svetlojar
Beklager, men dei prater flest bokmеlet...
Eg trur det hev noko aa gjera med det at dei bur i Oslo. Var dei fraa Vestlandet, so kunne dei vel bruka nynorsk.
старый 26.05.2005, 23:32   #18
Junior Member
 
Регистрация: 05.2005
Возраст: 37
Сообщений: 6
Podozrenie

[QUOTE=Svetlojar] Ja, det er det! Og meir vakrare enn bokmеl
[QUOTE]

helt rigtigt...bare vi var mere oprindelige i Danmark!!
старый 30.03.2006, 22:10   #19
Junior Member
 
аватар для Alkogolik
 
Регистрация: 03.2006
Проживание: Norge, Oslo
Возраст: 39
Сообщений: 25
По умолчанию

Bokmål er lettere å lese og forstå enn nynorsk. For det finnes slike ord på nynorsk, altså skriftlig nynorsk som er umulige å tyde hvis du ikke allerede vet hva de egentlig betyr. Kan ikke nevne noen siden jeg ikke husker dem med en gang. Med når det gjelder muntlig språk kan jeg si at jeg forstår stortsett alle dialektene i Norge.
For dere som ikke er oprinnelig norsk er det mulig å gjøre en unntak når det gjelder nynorsk på skolen. Det er ikke obligatorisk for dere å vite hvordan det skrives på nynorsk og nynorsk grammatikk. Jeg kan si mer enn det, selv mange nordmenn sliter med nynorsken og blir veldig glade for å slipe det. På universitetet velger du formen selv, men på videregående skole er det vanligvis obligatorisk med nynorskundervisningen i ett par tre uker.
старый 31.03.2006, 18:37   #20
Member
 
аватар для Heidning
 
Регистрация: 08.2004
Проживание: Moskva, Venemaa
Сообщений: 320
Репутация: 0 | 0
По умолчанию

Jo, det er sjølvsagt lettare å forstå bokmål viss du har lært det. Men eg til dømes forstår nynorsk mykje betre enn bokmål. Altså trur eg ikkje at det er godt at nynorsk ikkje meir er obligatorisk for nokon.
Для отправления сообщений необходима Регистрация

Тэги
bokmål, vs., nynorsk

опции темы

Похожие темы для: Nynorsk vs bokmål
Тема Автор Разделы & Форумы Ответов Последнее сообщение
Rammsund: Rammstein på nynorsk! Svetlojar Музыка 3 07.12.2005 15:55


Реклама
реклама
Buy text link .

Часовой пояс в формате GMT +3. Сейчас: 16:21


При перепечатке материалов активная ссылка на ulver.com обязательна.
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.